Page 16 - KOK-Híradó 2020 december
P. 16

KOK Híradó




            Új oktatási módszer tesztelése a KOK-on



           A  Z ÉS ALFA GENERÁCIÓHOZ TARTOZÓK BELESZÜ-


           LETTEK AZ INTERNET VILÁGÁBA, EZÉRT MÁS TÍPUSÚ


           OLVASÁSI ÉS TANULÁSI MÓDOK JELLEMZŐEK RÁJUK.







                 utatások megállapították, hogy olva-
                 sás tekintetében a  tartalom megér-
            Ktéséről, átgondolásáról  áthelyeződött
           a fókusz a gyors információszerzésre, ez pe-
           dig kihat a tanulási tevékenységre is. A  vál-
           tozó tanítási-tanulási körülmények felada-
           tot adnak az oktatóknak, pedagógusoknak
           is, hiszen a képzési célok eredményes eléré-
           séhez új módszereket kell integrálni az ok-
           tatási folyamatokba a gyorsan kalando-
           zó, információra éhes generációk figyel-
           mének megszerzéséhez, megtartásához.
           A hagyományos oktatási módszerek haté-
           konysága ezeknél a fiataloknál sokszor meg-
           kérdőjeleződik. A tanárnak a belső motiváci-
           ót kell elérnie és talán így lehet a konstruktív
           aktivitást megvalósítani az oktatási folyamat
           során.
             Ez a jelenség felismerhető a Katasztrófavé-
           delmi Oktatási Központban is, hiszen a kép-
           zésben résztvevők nagy része a Z és az Alfa
           generációba tartozik. A generáció képessé-
           geihez igazodó oktatási módszer kidolgo-
           zása megjelent a rendvédelem területén
           is (DORKA), így 2022. szeptemberében egy
           tesztcsoporttal a KOK-on is megkezdődött a
           kooperatív tanulási technika, a projekt mód-
           szer alkalmazása. A cél az, hogy a képzésen
           résztvevőket a tanítás új módszertani eszkö-
           zeivel is motiváljuk az ismeretek befogadá-
           sára.
             Ez a gyakorlatban úgy működött, hogy a
           műszaki alapozó ismeretek tananyagegység
           témafeldolgozása  csoportokban  történt.
           Az egyes csoportok kaptak 30 perc egyéni

          16                                                                                 XVII. évfolyam 2.  szám
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21