Page 16 - KOK-Híradó 2020 december
P. 16
KOK Híradó
Új oktatási módszer tesztelése a KOK-on
A Z ÉS ALFA GENERÁCIÓHOZ TARTOZÓK BELESZÜ-
LETTEK AZ INTERNET VILÁGÁBA, EZÉRT MÁS TÍPUSÚ
OLVASÁSI ÉS TANULÁSI MÓDOK JELLEMZŐEK RÁJUK.
utatások megállapították, hogy olva-
sás tekintetében a tartalom megér-
Ktéséről, átgondolásáról áthelyeződött
a fókusz a gyors információszerzésre, ez pe-
dig kihat a tanulási tevékenységre is. A vál-
tozó tanítási-tanulási körülmények felada-
tot adnak az oktatóknak, pedagógusoknak
is, hiszen a képzési célok eredményes eléré-
séhez új módszereket kell integrálni az ok-
tatási folyamatokba a gyorsan kalando-
zó, információra éhes generációk figyel-
mének megszerzéséhez, megtartásához.
A hagyományos oktatási módszerek haté-
konysága ezeknél a fiataloknál sokszor meg-
kérdőjeleződik. A tanárnak a belső motiváci-
ót kell elérnie és talán így lehet a konstruktív
aktivitást megvalósítani az oktatási folyamat
során.
Ez a jelenség felismerhető a Katasztrófavé-
delmi Oktatási Központban is, hiszen a kép-
zésben résztvevők nagy része a Z és az Alfa
generációba tartozik. A generáció képessé-
geihez igazodó oktatási módszer kidolgo-
zása megjelent a rendvédelem területén
is (DORKA), így 2022. szeptemberében egy
tesztcsoporttal a KOK-on is megkezdődött a
kooperatív tanulási technika, a projekt mód-
szer alkalmazása. A cél az, hogy a képzésen
résztvevőket a tanítás új módszertani eszkö-
zeivel is motiváljuk az ismeretek befogadá-
sára.
Ez a gyakorlatban úgy működött, hogy a
műszaki alapozó ismeretek tananyagegység
témafeldolgozása csoportokban történt.
Az egyes csoportok kaptak 30 perc egyéni
16 XVII. évfolyam 2. szám