Page 17 - KOK HIradó
P. 17
KOK Híradó
egy konstruktív műhelyként működött
a tanszék/szakcsoport.
Több, mint tíz évig voltál tanár,
jelentett szakmai kihívást ennyi év
alatt is ez a szakma, vagy vártad már
a változást?
Mindig újabb és újabb kihívások
jöttek, ezért soha nem éreztem
fásultnak a dolgot. Emlékszem,
amikor először volt arról szó, hogy
osztályfőnök legyek, mindent
megtettem, hogy kibújjak a feladat
alól. Aztán annyira megszerettem,
hogy az utolsó osztályomat még
szakcsoportvezetőként is végigvittem.
Osztályfőnökként szembesültem azzal,
hogy egy döntés meghozatalánál
hogyan kell egyensúlyozni az egyén és
a közösség érdekei között, meg kellett
találnom a hangot a hallgatókkal, akik
sok esetben idősebbek voltak, mint én.
Megismerni a hallgatókat más tanárként
és más osztályfőnökként! 2009-ben
szakcsoportvezető lettem, akkor lett magasabb érdekeket is figyelembe a középpontban, mindent együtt
vége az osztályfőnökösködésnek, venni a döntéseim meghozatalánál. csinálunk, szerencsére sok az apás
de természetesen az új beosztással program. Jó részt venni abban,
jöttek az új kihívások is. Nagyon Milyen céljaid vannak oktatási ahogy megnyílik a világ neki,
jó csapatot vettem át, de ekkoriban igazgatóhelyettesként? ezt nagy dologként élem meg.
szervezeti változások voltak az
egész katasztrófavédelemben, Az oktatási területnek változni kell. Hogyan kapcsolódsz ki?
jöttek – mentek a kollégák, Új módszereket, új technikákat kell
mindenkit próbáltam beilleszteni a kialakítanunk és alkalmaznunk, mert a Szeretek építeni, alkotni valamit,
szakcsoportba, ami szerintem sikerült is. mai fiatalokat csak így lehet becsalogatni legyen az kerti sütögető, melléképület,
és bent tartani a rendszerben. térkövezett járda, vagy bármi. Szeretem
A következő fordulópont 2018 őszén Új utakat kell találnunk az oktatásban az alkotás folyamatát a tervezéstől a
történt, amikor megbízott oktatási és a nevelésben is, mert a fiatal hallgató kivitelezésig, ez kapcsol ki. Na meg az
igazgatóhelyettes lettél. Mit éreztél, itt kapja meg az első benyomást utazás. Nyáron tengerpart, télen sielés.
amikor először ültél bele ebbe a székbe? arról, hogy mi az a tűzoltóság.
Mindemellett nagy változás előtt állunk Zárásként két utolsó kérdés:
Furcsa volt. Sok éven keresztül ültem a képzési rendszer tekintetében is.
ennek az asztalnak a másik oldalán, Mire sajnálod az időt?
az akkori oktatási igazgatóhelyettes, A szakma után térjünk át egy
Diriczi Miklós ezredes úr szobájában. kellemesebb területre, a magánéletre. A felesleges feladatok végrehajtására.
Mindig ő mondta meg, hogy mi az Nős vagy és van egy 8 éves kisfiad.
irány, de ez most már az én feladatom. Mennyi időt tudsz a családra fordítani? Mit változtatnál meg a világon, ha
Tisztában vagyok azzal, hogy mit megtehetnéd?
tudok és miben kell fejlődnöm. Kilenc Röviden, amennyit csak tudok.
évig voltam szakcsoportvezető, Nagy erőmerítési lehetőség a Földhöz ragadt mérnök ember vagyok,
most úgy érzem, hogy szükségem mindennapokban a családom. azon kezdtem el most gondolkozni,
volt a váltásra, ami gondolkodásbeli Amikor belefáradok a munkahelyi hogy egyáltalán min lehet változtatni?
váltást is jelent. Eddig is benne problémákba, elmegyek a kisfiamért Több dolog is eszembe jut most hirtelen,
voltam vezetőként a rendszerben, az iskolába és már az iskolából de az biztos, hogy előtte terveznék …
ismertem a problémákat, de ebben a jobb hangulatban jövök ki, mert
beosztásban meg kellett tanulnom más ő a legfontosabb és örülök, hogy Nagyné dr. Rácz Edina tű. alezredes
szempontból nézni a helyzetet és más, van nekünk. Természetesen ő van
2019. december 17

